PROJECT management
CURRICULUM VITAE
   
PERSOONLIJKE GEGEVENS
   
Naam Nicole van Hooy
Titels Drs. ing
Adres Clovishof 15, 5735 PN Aarle-Rixtel
Telefoonnummer 0492 – 383308, 06 – 24848080 (GSM)
E-mail nicole@vanhooy.nl
Website www.vanhooy.nl
LinkedIn linkedin.com/vanhooy
Geboortedatum/Plaats 10 - 12 - 1969 Maasdam
Geslacht Vrouwelijk
   
PERSOONSBESCHRIJVING  
   
Sterke punten: Door een brede ervaring op velerlei gebieden ben ik in staat vele verschillende disciplines te begrijpen, te adviseren of aan te sturen. Ik communiceer makkelijk met verschillende onderdelen van een organisatie en heb inzicht in het totale bedrijfsproces. Ook heb ik grote affiniteit in het werken met het politieke en bestuurlijke kader van een organisatie. Een assessment identificeerde in mij de volgende competenties: Realisatie van doelen, Vasthoudendheid, Plannen en organiseren, Delegeren, Gericht op persoonlijke ontwikkeling.
   
PROJECTEN  
   
Gemeente Rheden
(1-9-2013 – heden)
Programmamanager 3 Decentralisaties (Wmo/Awbz, Jeugdzorg, Participatiewet). Leidinggevend over 7 projectleiders op 47 deelprojecten in de diverse taakgebieden (Wmo/Awbz, Jeugd, Participatiewet, sociaal meldpunt, financiën, ICT, informatisering). Lid van het MT Sociaal.
   
Gemeente Rheden
(15-02-2013 tot 1-9-2014)
Interim manager team Bedrijfsbureau (backoffice werk en inkomen) van de afdeling Maatschappelijke zaken. De backoffice heeft als taken; kwaliteit, juridische zaken, sociale recherche, financiën, debiteuren administratie, terugvordering en verhaal, leerplicht en logopedie. maatschappelijke zaken. Lid van het MT Sociaal.
   
Gemeente Rheden
(20-12-2012 tot 15-06-2013)
Interim manager team Uitvoering (front-office) van de afdeling Maatschappelijke zaken. Leidinggevend over een team van 26 professionals. Lid van het MT maatschappelijke zaken.
   
Europees Parlement
(1-7-2012 - heden)
Opdrachtnemer voor het ontwikkelen en laten uitvoeren van trainingen voor 20 ROC scholen in Nederland over de Europese Unie.
   
Pentasz Mergelland
(1-2-2012 tot 1-10-2012)
Interim Sectorhoofd front-Office sociale zaken Leidinggevend over een team van 25 professionals in de front-Office van een Regionale sociale dienst. Lid van het MT: Taken: Alle leidinggevende taken en verantwoordelijkheiden, herinrichting van de front-Office in het kader van kostenreductie, efficiencyverhoging en effectiviteithandhaving. Organisatie klaarmaken voor de WWnV. Mede-ontwikkelen van de nieuwe organisatievisie. Inkoop van re-integratie en participatietrajecten. In opdracht van Staatvast.)
   
Pentasz Mergelland
(8-2010 tot 1-2-2012)
Projectmanager WWB2012, projectmanager participatieladder, projectleider inrichting snelloket bijzondere bijstand Sr. Beleidsmedewerker SZW; Opzet trajecten voor sociale activering en participatie, herinrichting verplichtingenadministratie, analyse inburgeringafdeling, strategische scenarioanalyse van de gevolgen WWNV, strategische discussie over organisatievisie op de toekomst. Re-integratieverordeningen en uitvoeringsbesluiten in lijn met WWB2012 brengen, regionale samenwerking op gebied van re-integratie tot stand brengen. In opdracht van Staatvast.
   
DSM Nederland
(4-2009 tot 4-2012)
Programma manager voor een professionaliseringstraject voor het middelmanagement bij DSM. Het programma is gebaseerd op het Strategy Deployment gedachtegoed; de strategie van een onderneming moet altijd “in lijn” zijn met de projecten en activiteiten die worden uitgevoerd en aansluiten op de competenties van de medewerkers. In opdracht van Allign.
   
JCI International
(1-1-2009 tot 1-12-2010)
Training director 2009; voorzitter JCI training; een vrijwilligersorganisatie met 180.000 leden in 110 landen. Leidinggevend over een team van 5 personen in 4 werelddelen, verantwoordelijk voor het inzetten, ontwikkelen en certificeren van 6500 trainers wereldwijd.
   
Gemeente Gemert-Bakel
(4-2007/ 07-2009)
Projectmanager “Werk” afd. sociale zaken met als doelstelling om 35% van de bijstandsgerechtigden aan werk te helpen. Leidinggevend over 4 personen. Daarnaast was het mijn taak om de re-integratie tak van de gemeente op te zetten, vorm te geven, te voorzien van werkprocessen en de administratieve organisatie en de teamleden aan te stellen en te coachen. Daarnaast het opzetten van re-integratie en participatieprojecten. Resultaat: team aangesteld, team gevormd, eerste targetresultaat behaalt, werkprocessen opgesteld, nieuwe leidinggevende aangesteld. In opdracht van Werkconsult.
   
Werkconsult
(2005/2008)
Projectmanagement re-integratietrajecten in Helmond, team gevormd, uitvoering ingeregeld, coaching en aansturing team. Budget- en voortgangsbesprekingen met co-uitvoerders en de gemeente Helmond. Contacten diverse instanties en gemeenten. In opdracht van Werkconsult.
   
Universiteit van Tilburg
(2006/2007)
Projectmanager Starterslift; een initiatief om jonge (student) ondernemers te stimuleren en te ondersteunen in het opzetten van een eigen bedrijf: Resultaat: 22 intakegesprekken en 6 starters.
   
Woonbedrijf
(2006/2007)
Projectmanager “De dienstenmakelaar” een project om zelfstandig ondernemerschap in de persoonlijke dienstverlening in de wijk op te zetten: resultaat; 15 startende ondernemers en verworven (ESF) subsidie van € 150.000 inclusief subsidieverantwoording.
   
InterGentes
(2006/2007)
Projectmanagement IRO trajecten tot opleiding en werk in de vervoersbranche; werven deelnemers, budgetteren, begeleiding beroepsgerichte scholing, contacten bedrijven. Resultaat; groep afgesloten met 100% uitstroom naar werk.
   
Gemeente Cuijk
(2005/2006)
Coprojectmanagement realisatie bedrijfsverzamelgebouw Land van Cuijk namens de gemeente Cuijk. In opdracht van Movement Mediation. Projectgroep coördinatie en secretariaat, voorzitter werkgroep Communicatie Resultaat; opgesteld dienstverleningsconcept
   
EUROLOOK
(2005/2008)
Opstellen plan van aanpak en plan van eisen voor een nieuw te bouwen productiefaciliteit incl. kantoorgebouwen en investeringen in machinepark zowel voor een productiefaciliteit in Europa als in het Midden-Oosten.Verhuizing hoofdkantoor naar nieuwe locatie in Nederland.
   
EUROLOOK
(2004/2008)
Ontwikkelen nieuwe website en huisstijl en persintroductie nieuw product Ontwikkelen rekenmodellen voor kostprijscalculatie
   
Van Leest
(2004)
Analyse winkelinrichting (retail)
   
Videovision/Streamtec
(2003/2004)
Opzetten projectplan introduceren nieuwe innovatie in internetProjectmanagement en subsidie administratie. Verwerven Senter subsidie, (resultaat: €300.000 aan subsidie)
   
WERKERVARING (LOONDIENST)
   
05/2001-9/2004 Movie MAX moviestores: Marketing manager
Rapporterend aan: De algemeen directeur, lid van het MT
Het opzetten van een nieuwe marketingafdeling en marketingmanagement incl. persvoorlichting.
   
11/2000-05/2001 Stork Textile printing group: Veranderingsmanager Rapporterend aan: De Operations Manager
   
03/1996–11/2000 IBN-groep Uden (sociale werkvoorziening)
01/1998 - 11/2000 Plaatsvervangend business unit manager, projectmanager
10/1997 - 01/2000 Bedrijfskundig adviseur/Projectleider
03/1996 - 09/1997 Strategisch marketing medewerker
   
12/1994-03/1996 Regionaal Samenwerkingsverband Procesindustrie (RSP): Projectcoördinator, scholing en uitplaatsing loondienst van langdurige werklozen (Melkert-Banen).
   
10/1994 - 03/1996 DOC Academie Eindhoven: Opleidingscoördinator dagschool Eindhoven.
   
ANDERE WERKZAAMHEDEN/NEVENACTIVITEITEN
   
2010-heden Commissielid lokale politieke partij.
   
2008 JCI: Training coördinator area Europe; coördinatie trainingen op internationaal congres Finland; 2400 bezoekers
   
2006/2007 JCI: Training director Europees congres Maastricht 2007: co-organisatie congres met 2000 bezoekers
   
2005 Secretaris Organisatie Junior Kamer congres Veghel: Organisatie congres met 400 bezoekers
   
2001/2003 Bestuurslid Nationale Federatie van Junior Kamers in Nederland: Communicatie & PR Leidinggevend aan een team van 5 personen, verantwoordelijk voor het digitaliseren van de ledenadministratie en het opnieuw opzetten van de website.
   
1999/2003 Voorzitter en bestuurslid lokale Junior Kamer
   
ALGEMENE OPLEIDINGEN
   
1992/1995 Kath. Universiteit Brabant
Beleids- en Organisatiewetenschappen Ondernemingsvariant: Diploma juni 1995
1988/1992 H.T.S Bedrijfskunde Commercieel management: Diploma juni 1992
1982/1988 V.W.O. Diploma juni 1988
   
EXTRA VAKKEN / CERTIFICATEN
   
2013 Certificaat MSP Practitioner (Managing Successful Programs)
2010 Certificaat MSP (Managing Successful Programs)
2010 Certificaat PRINCE2 Foundation 2009 version.
2008/2010 Opleiding “Introductie strategy deployment”, het voeren van TOP-intakegesprekken, Allignment interviews.
1997/2000 Diverse bedrijfstraingen: TOP training, Projectmanagement, Adviesvaardigheden, Verkooptraining
1996 Diploma praktijkopleider VAPRO
1992 - 1994 Universiteit: Marketingspecialisatie op NIMA-B niveau (erkend)
   
AWARDS EN ERELIDMAATSCHAPPEN
   
December 2009 Koninklijke onderscheiding; “Lid van de Orde van Oranje-Nassau”
November 2009 Membership JCI Foundation (Internationaal ere-genootschap)
November 2009 Presidential award; Best Appointee 2009 JCI International
Januari 2008 Presidential award JCI Nederland
November 2003 Ere-lidmaatschap (Senatorship) JCI
Januari 2003 Ontvanger award: Trainer van het jaar 2002
   
TRAININGEN EN OPLEIDINGEN DIE IK VERZORG
   
Verandermanagement Praktisch leidinggeven
Professionele adviesvaardigheden Mentorentraining
Projectmanagement Commu­ni­catietechnieken
Projectmedewerker Mens en organisatie voor technisch managers
People management Leidinggeven voor middenkader
Hogere Bedrijfskunde Teamleiderschap
Doelrealisatie Bodylanguage
Lastige gesprekken voeren Netwerken
Luistervaardigheden Presentatietechnieken
Time management Effectieve gesprekstechnieken
Time management voor leidinggevende Persoonlijke ontwikkeling en presentatie
   
Landen waarin ik trainde:
   
België, Duitsland, Finland, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland, Spanje, Turkije, Tunesië, Amerika, India, Suriname, Ivoorkust, Estland etc
   
ONTWIKKELDE TRAININGEN
   
2012 Europa voor jou! Een workshop over de Europese Unie
2009 JCI Head Trainer (Engelstalig); opleiding tot hoofd trainer
2009 JCI Corporate Social Responsibility (Engelstalig); Maatschappelijk verantwoord ondernemen
2009 Netwerken en JCI Networking (Engelstalig)
2007 Training: Culture clash (Engelstalig); Omgaan met cultuurverschillen
2005 Training: Shut up and Listen! (Nederlands en Engelstalig): Luistervaardigheden
2005 NCOI: (mede) ontwikkelen van de training: “Basisvaardigheden in Communicatie”
2005 NCOI: (mede) ontwikkelen van de training: “Praktijkopleiding communicatieve vaardigheden”
2004 NCOI: (mede) ontwikkelen van de training: “Omgaan met klachten, emoties en agressie”
2004 NCOI: (mede) ontwikkelen van de training: “Lastige gesprekken voeren”
2003 Training: to flirt or not to flirt in bars and business (Nederlands- en Engelstalig)
2002 Mentoren training miniondernemingen
2001 Training Dromen of Doelen (Nederlands- en Engelstalig): doelrealisatie
1998 1 daagse training en een dagdeeltraining presentatietechnieken
1994 5-avonden communicatie training voor technische studenten
   
TRAINERS OPLEIDINGEN
   
1998 Prime; training voor beginnende trainers
2000 Excel; training; training voor gevorderde trainers
2001 Certificaat: Internationaal trainer
2003 Certificaat: International graduate (internationaal trainer en ontwikkelaar)
2007 Certificaat: International Trainers Fellow (top-niveau internationaal trainer)
   
PROJECT managementPROJECTPROJECT ervaringen
CONTACT
HOME
index